نویسنده : مهدی نوری
تاریخ : دوشنبه ٤ امرداد ۱۳۸٩
نظرات

توصیۀ حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی مد ظله العالی به مناسبت نیمه شعبان ١۴٣١ ه.ق(امسال) در مشهد مقدس:


سزاوار است عموم مومنین و مومنات ساعت یازده شب نیمۀ شعبان به نام پدر بزرگوار امام زمان (عج)، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام با قرائت دعای فرج «اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن...» فرج محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین را از خداوند درخواست نمایند و بهتر است قبل از آن با تلاوت سورۀ مبارکۀ «یس» و اهداء آن به حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف و خواندان پاک ایشان زیارت «آل یس» به آن حضرت متوسل گردند.

گزیده ای از سخنان ایشان به مناسبت نیمه شعبان امسال در مشهد مقدس:

نیمه شعبان در پیش است،نیمه شعبان چیست؟

چه اتفاقی افتاده؟کیست صاحب این روز؟

اصلاً عقل مبهوت است،امام زمان –علیه السلام- قابل وصف نیست.

من خودم وقتی به این قضیه می رسم اصلاً مبهوتم،

اصحاب او به عدد اصحاب بدرند،این را خوب درک کنید،اگر نوکر این مقام را دارد آقا مقامش چیست؟هر یک از آنها یک شمشیر دارد،بر قائمه آن شمشیر هزار کلمه نوشته شده،از هر کلمه ای هزار باب علم باز می شود؛این مقام اصحاب امام زمان است،بعد آن جمله ای که محیرالعقول است این است: « لم یسبقهم الاولون و لا یدرکهم الآخرون »


این 313 نفر مقامی دارند،که تمام اولین،اولین یعنی چه؟یعنی تمام اولیاءالله از گذشته و تمام اولیاءالله در آخرین،از اولین تا آخرین همه اولیاء خدا به گرد این 313 نفر نمی رسند،این مقام اصحاب اوست؛خود او کیست؟رتبه او چیست؟قضیه امام زمان –علیه السلام- محیرالعقول است،اگر مردم بفهمند،شب نیمه شعبان باید مملکت یکپارچه مستغرق بشود،در عالم چنین اتفاقی نیفتاده.

وقتی پیغمبر به معرفی او می رسد،بیان این حضرت این است : « المهدی من ولدی » ؛ بعد آنچه که عقل را مبهوت می کند این دو جمله است : « اسمه اسمی و کنیته کنیتی ».

اسم و کنیه خاتم برای احدی جائز نشده،منحصراً در حجة بن الحسن است؛اسم،اسم خاتم،کنیه،کنیه خاتم؛آن جمله ای که مثل شیخ انصاری را مبهوت می کند این است « اشبه الناس بی خَلقاً و خُلقاً » هر کسی روحی دارد و بدنی،نخبه بدن و نخبه روح در عالم هستی خلق و خلق شخص اول عالم امکان است و او خاتمالنبیین است؛بعد خود او می فرماید: « اشبه الناس بی » در تمام بشریت شبیه تر به من،هم در خلقت از جهت جسم،هم در کمالات روح از مهدی اشبه به من نیست؛ااین است که وصف امام زمان فوق تصور ماست.

کیست صاحب آن شب؟

شیخ طوسی در « مصباح المتهجد » دعای شب نیمه شعبان را که ذکر می کند،مغز هر حکیم و فقیهی را مبهوت می کند،تعبیری که از امام زمان شده دو کلمه است : « نورک المتألق و ضیائک المشرق »؛امام زمان نورالله است،اما نورالله المتألق،امام زمان ضیاءالله است،اما ضیاءالله المشرق،این بیان حجت خداست،آن هم در « مصباح المتهجد» شیخ الطائفه شیخ طوسی؛امام زمان این است.

سوره « والشمس » را همه خوانده اید « والشمس و ضحیها و القمر اذا تلیها و النهار اذا جلیها » سه کلمه پشت سر هم است،آن« شمس »،تأویلش خاتم النبیین است،آن«قمر»،امیرالمؤمنین است،آن«نهار» حجة بن الحسن است « و النهار اذا جلیها ».

همه شما تصمیم بگیرید و این کار را هم رواج بدهید؛ شروع کنید هر ماه بدون استثناء یک ختم قرآن بکنید و آن را هدیه به خود امام زمان بکنید این کار بعد معلوم می شود اثرش چیست؟این اکسیر احمر است منتها ما وقتی بیدار می شویم که کار گذشته است،من چند سال قبل به این روایت برخوردم،روایت سندش به حدی از اعتبار است که فقیهی،آن هم فقیهی که ما می گوئیم هر کسی نیست،ما فقیه را شیخ انصاری می دانیم،میرزای شیرازی می دانیم،شهید اول،شهید ثانی،حدیثی که ما به آن برخوردیم و عقل را مبهوت می کند نتیجه اش این است، کسی که عملش این باشد یعنی هرچه می تواند قرآن بخواند و هدیه کند به او،سزای قطعیش که شبهه ندارد این است که :کان معه؛ اصلاً جزایش می شود معیت،بهشت دیگر ارزشی ندارد،کسی که کارش این باشد و آنچه میسر است قرآن بخواند و هدیه به امام زمان بکند،آنچه به او می دهند این است که در دنیا و آخرت با او خواهد بود،با او بودن یعنی چه؟خود معیت با امام زمان یعنی چه؟امام زمان آن است: من اراد أن ینظر الی آدم و شیث فذا أنا آدم و شیث ؛وقتی ظهور می کند می فرماید: هر کس اراده دارد آدم و شیث را ببیند من آدمم،من شیثم،من نوحم،من سامم،من ابراهیمم،من اسماعیلم،من موسایم،من هارونم،من عیسایم،من شمعونم،تا می رسد به اینجا « من اراد أن ینظر الی محمد و علی فذا أنا محمد و علی؛ امام زمان یعنی عصاره تمام انبیا و تمام اوصیا،خدمت به او،کار کردن برای او،نشر مناقب او،بسط فضایل او،احیاء امر او،آن هم در زمان غیبت او،این گوهری است ناشناخته که فردای قیامت در حسرت آن خواهیم بود که چرا یک قدم بیشتر ما می توانستیم برداریم و برنداشتیم.

سزاوار است عموم مؤمنین و مؤمنات،ساعت 11 شب نیمه شعبان،به نام پدر بزرگوارش حضرت امام حسن عسکری علیه السلام با قرائت دعای « اللهم کن لولیک...» فرج محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین را از خداوند درخواست نمایند،و بهتر است قبل از آن با تلاوت سوره مبارکه « یس » و اهدای آن به حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف و خواندن زیارت « آل یس » به آن حضرت متوسل گردند.

توصیه معظم له :

سعی کنید نماز را اول وقت بجا آورید که اول وقت رضوان الله تعالی است.

هر روز بعد از نماز صبح دعای عهد ( اللهم رب النور العظیم...) را بخوانید که وسیله ی ارتباط با ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

هر روز صبح یا شب یک سوره یس برای حضرت زهرا علیهاالسلام قرائت نمائید.

امام صادق علیه السلام فرمودند :

هرگز چهار نفر گرد هم نیامده اند،که همگان خداوند را برای یک « خواسته » خوانده باشند،جز این که با اجابت آن درخواست از یکدیگر جدا شده اند.


برچسب‌ها: مذهبی و اعتقادی