معضلات فضای باز سیاسی انتخابات

باز هم سوءاستفاده تبلیغاتی!
رسانه ملی در اقدامی پسندیده برای تبلیغات بیست‌روزه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، فرصت‌های برابری را در اختیار آن‌ها گذاشت.

علامت تعجبنو بودن روش جاری در عین داشتن محاسن فراوان، دارای ضعف‌هایی نیز هست. برخی از نامزدها با سوء‌استفاده از این ضعف‌ها، از فرصت در اختیار سوء‌استفاده تبلیغاتی می‌کنند. بسته شدن دست مجری و آزاد بودن نامزد انتخابات برای ورود به هر عرصه و گفتن هر آنچه که می‌خواهد و یا بی‌اعتنایی به مقرراتی که درباره تبلیغات به آن‌ها یادآوری شده، از جمله ضعف‌های روش جاری است. برخی از نامزدها به جای انتخاب روشن منطقی تبلیغات اقناعی و تفاهمی، از روش تبلیغات تهاجمی و عوام‌فریبانه استفاده می‌کنند. این نامزدها به هر نحوی تلاش می‌کنند با یافتن روزنه و گریزگاهی به مسائلی بپردازند که زمان‌ آن‌ها سرآمده؛ اما به‌گمان آن‌ها بازخوانی این مسائل و در خلال آن، دادن نسبت‌های ناروا به دیگران می‌تواند برای آن‌ها رأیی به همراه داشته باشد. این دسته از نامزدها فراموش کرده‌اند که در حضور ملتی سخن می‌گویند که با این ترفندها کاملاً آشنا هستند و بیش از آنکه به روایت پالایش نشده برخی از نامزدها از گذشته نیازمند باشند، مشتاق شنیدن برنامه‌های قابل اجرای آن‌ها برای آینده هستند.

/ 0 نظر / 25 بازدید